Koniec sezonu jachtowego to dla właścicieli dobry moment, żeby się zająć zakonserwowaniem i zabezpieczeniem sprzętu przed zimą. Będzie to zarówno dotyczyć samego jachtu, jak również jego wyposażenia, między innymi silnika zaburtowego. Przy normalnym pływaniu z takich silników korzysta się stosunkowo rzadko, lecz bardzo się one przydają przy wszelkich manewrach portowych czy przy jakimś zagrożeniu. Jednak mimo tego, że nie używa się ich często, to co najmniej raz rok powinny być przeglądnięte dokładnie przez mechanika, który się tym zajmuje.
Większość producentów zaleca tego typu serwis silnika gazowego raz w roku, lecz są również części, które sprawdzać należy raz na pół roku. Niektóre z czynności serwisowych wykonać może właściciel, jeśli będzie wiedział jak się za nie wziąć, ale z dużą częścią należy się udać do autoryzowanego warsztatu.
Jest to o tyle ważne, że podczas takiego serwisu zostaną wymienione wszystkie potrzebne materiały eksploatacyjne, ale również i wykonana zostanie dokładna kontrola stanu technicznego. Odpowiednio wczesna diagnoza przede wszystkim ograniczy ryzyko jakieś poważniejszej usterki, a w niejednym przypadku naprawa silników jachtowych wiązać się może z wysokim kosztem. Z tego też powodu nie warto zapominać o tym, szczególnie że na taki serwis będzie kilka miesięcy w zimie. Systematycznie kontrolowany sprzęt odwdzięczy się wydajną i płynną pracą, a również tym że nie zawiedzie w przypadkach, kiedy okaże się być potrzebny.
+Tekst Sponsorowany+